Výhradný predaj nehnuteľnosti - ÁNO alebo NIE?

Výhradný predaj nehnuteľnosti - ÁNO alebo NIE?

Chystáte sa predať svoju nehnuteľnosť a premýšľate o spôsobe, ako ju predať čo najvýhodnejšie.

Sám a ušetriť peniaze za províziu? Neexkluzívne a v inzercii to bude mať viacero realitných kancelárií? Alebo tzv. "Výhradne" a staviť na jedného koňa?

Ak teraz zabudneme na variantu predaja bez účasti realitnej kancelárie, poďme si nájsť 5 dôvodov, prečo staviť len na jedného realitného makléra.

 

 1. V prípade oslovenia viacerých realitných kancelárií nadobudne človek dojem, že to obsiahne vyššie spektrum záujemcov. Neobsiahne. Pretože dnes už všetky realitné kancelárie inzerujú na rovnakých najnavštevovanejších serveroch.

2. Rovnako tak by si jeden myslel, že viac ponúk sa rovná vyššej predajnej cene, pretože sa kupujúci budú predháňať. Nebudú. Práve naopak, budú sa snažiť hľadať dôvod, prečo cenu znížiť. Rovnako tak ako makléri, aby práve oni boli jediní z tých piatich, ktorí to predajú.

3. Viac maklérov = lepšia prezentácia. Nerovná. Nie nadarmo sa hovorí, že keď dvaja robia to isté, nie je to to isté. Jeden maklér uvedie cenu vrátane provízie, druhý bez provízie, jeden od pozemku odpočíta zastavanú plochu, druhý to odčítavať nebude. Každý maklér na prehliadke použije svoj výklad, podá svoje informácie. Stratíte prehľad o danej ponuke a nedostane sa k vám kompletná spätná väzba.

4. Viac maklérov znamená viac ľudí, ktorí budú za vás predávať a niekto to skôr alebo neskôr predá. Ani toto pravidlo veľmi nefunguje. Maklér, ktorý sa bude predbiehať s inými, nebude vášmu predaju venovať 100% svojej energie a nástrojov pre úspešný predaj. Nebude investovať do profesionálneho fotografa, nebude robiť Homestaging, nedá si prácu s cenovou mapou. Alebo vám treba nechať vypracovať Preukaz energetickej náročnosti budovy? Prečo by to robil, keď mu to pred nosom predá iný maklér?

5. Na podmienky nevýhradného predaja pristúpi iba maklér, ktorý je ochotný pracovať bez exkluzivity. Prečo pracuje bez exkluzivity? Necení si sám seba? Nemá sám v seba dôveru na exkluzívne zastúpenie? Jeho klienti v neho nemajú dôveru? Je rád za čokoľvek, čo sa mu do portfólia dostane? Kto vie... Avšak je isté, že maklér, ktorý si je vedomý svojich služieb pre klienta, svojich profesijných hodnôt, si svoju prácu nechá zaplatiť za jasných, vopred daných podmienok. Pre obchod a klienta však urobí maximum a na profesionálnej úrovni.

 

Úloha pre vás:

Chcete kúpiť dom. Vyberiete si dom na inzertnom serveri a zistíte, že je tam celkom 3x. Jeden inzerát hovorí, že pozemok má 500m2 a dom 120m2 zastavanú plochu, cena 58 200 €  vrátane provízie. Druhý bude písať, že má 480m2 záhrady a 100m2 obytnú plochu, cena 56 650 € a v texte sa dozviete, že je nutné pripočítať 4% z kúpnej ceny ako províziu. Posledný napíše, že cena je 59 000 € a že je možná dohoda, pozemok 520 m2 a dom 100m2.

Samozrejme vám ako prvé blysne hlavou, čo je to za hlúposť, keď má jeden a ten istý dom zakaždým iné výmery aj cenu. Druhá vec, čo takmer každého kupujúceho napadne, je myšlienka, čo je s domom zle, keď to predáva toľko realitiek naraz. Chcete, aby si takto potencionálny kupujúci pamätali aj vašu nehnuteľnosť? "Počuj Peťo, ten dom, má ho 5 realitiek a je tam už pol roka, stále zlacňuje a nedokážu ho predať. Tam bude niečo zle. "

Je veľmi dôležité, akým spôsobom sa nehnuteľnosť na trh dostane, akým spôsobom si ju potencionálni kupujúci zapamätajú. Nedopustite, aby sa z vášho domu, či bytu, stal tzv. realitný ležiak, zdanlivo jednoducho predajná nehnuteľnosť, ktorá sa stala nepredajnou len vďaka svojej zlej prezentácii.

 

Chcete sa ohľadne nehnuteľností dozvedieť viac? Prečítajte si články na mojej stránke, alebo mi zavolajte a môžeme sa nezáväzne porozprávať pri káve.

Milan Šiška, RSc.
Autor: Milan Šiška, RSc.

V oblasti realít pracujem už od roku 1998.

Špecializujem sa na Banskú Bystricu a okolie, bežne však realizujem predaje nehnuteľností aj v iných regiónoch slovenska.

Práca realitného makléra si vyžaduje neustále vzdelávanie sa a sledovanie nových trendov doma aj v zahraničí a ich následnú aplikáciu do praxe s cieľom poskytnúť klientom čo najkvalitnejšie realitné služby.

Profesionálne fotografie, videoprehliadky, 3D sken, homestaging, písanie článkov, ponuka cez moderné technológie a sociálne siete, aukcie, to je len krátky súpis činností dnešného realitného makléra. Okrem toho musí byť realiťák aj dobrým psychológom, právnikom, finančným konzultantom, obchodným manažérom, reklamným mágom, architektom, stavbárom, záhradníkom, atd..

Ja som okrem toho aj manželom, otcom a starým otcom.

Za každým predajom, či prenájmom nehnuteľnosti, sa skrýva niekoľko ľudských príbehov. A to je dôvod, prečo by nikto nemal tak dôležitý životný krok podceňovať. 

Na týchto stránkach nájdete okrem mojej aktuálnej ponuky aj články a realitné tipy, pomocou ktorých máte možnosť získať hlbší pohľad do sveta realít. A až nastane čas, kedy sa budete rozhodovať o predaji, kúpe či prenájme, budete o pár dobrých krokov pred ostatnými.

Máte nejaké otázky? Neváhajte ma kontaktovať. Rád sa s Vami stretnem aj osobne nezáväzne pri dobrej káve.

Milan Š.

Používame cookies na optimalizáciu našich webových stránok a našich služieb. Ďalšie informácie o cookies nájdete tu.

Nastavenie